Hogy válassz jó sportmelltartót?

 

Tudtátok hogy a nők többsége nem használ megfelelő sportmelltartót? Sokan nem tudják biztosan, mik azok a kritériumok, mely alapján azt a döntést meg kell hozniuk, pedig a női mellek súlya kb. 250 gr-tól akár 1.000 gr – ig (!) is terjedhet, így nagyon nem mindegy milyen támogatást biztosítunk.

Íme néhány jótanács a megfelelő Nike sportmelltartó kiválasztásához a Sportmonkey szakértőitől.

  1. Miért javasolt melltartót viselni futáskor?

Egy felmérés alapján az átlagos mellek edzésnél/ futásnál kb. 9 cm-t mozdulnak el jobbra, balra, fel és le. Ez hosszútávon kényelmetlen érzést, kopást, deformációt okozhat, valamint azt, hogy a mellek visszavonhatatlanul megereszkednek. Ezt megelőzendő, muszáj – akármilyen rövid táv futásáról legyen is szó – a mellek támogatásáról gondoskodni.

  1. Milyen méretű sportmelltartót vásároljak?

Erre nincs recept, célszerű néhány méretet felpróbálni, kezdjétek azzal, amit fehérnemű méretben is viseltek. Fontos hogy – akárcsak a cipők esetében – különböző fazonhoz különböző méret társulhat.

  1. Hogy áll rajtatok az a sportmelltartó mely igazán illik a testetekhez?

Körkörösen azonos magasságban legyen a pántja, kényelmesen simuljon rátok, ne szorítson, de ne is lötyögjön Ha egy ujjad befér a pánt alá vagy a kosárba az jó.

A pántoknak – különösen annak amely körbefut a háton – tartaniuk kell, de nem fojtogatniuk.

Mik a jelei annak ha egy sportmelltartó nem passzol megfelelően?

  • Fájdalom, kellemetlen érzés a hátban és a mellekben. Nem biztos jó ugyanaz a melltartó pl. futáshoz és jógához egyaránt.
  • A bőrbe mélyen beszoruló és nyomot hagyó pántok.

Milyen típusú melltartó illik a testformátokhoz?

Jobb ötletünk nincs mint hogy vágjatok bele, és kezdjétek el felpróbálni melyik típus és méret a Nektek leginkább megfelelő.

Online is választhattok több modellt, és ami nem jó, azt a megadott feltételekkel visszaküldhetitek.

Jó tudni, hogy – akár a futócipők esetében – sok hölgy az először kiválasztott fazonhoz ragaszkodik hosszú időn keresztül, ha úgy érzik, hogy végre megtalálták az igazit.

Milyen erősségű tartásra van szüksége az alkatotoknak?

Ez leginkább a kosármérettől és az adott aktivitástól függ.

  • Enyhe tartás: Általában stretchinghez és gyalogláshoz használt modellek, és szabásuk hasonló a sporttrikóéhoz. Könnyű, vékony anyagból készült.
  • Közepes tartás: Ez a két szélső tartás kombinációja, kisebb mellű hölgyek akár futáshoz is használhatják.
  • Erős tartás: Kifejezetten futáshoz ajánlott. Extra toldást, réteget, varrást is tartalmaz az erősebb támasztás érdekében.

Milyen gyakran érdemes új melltartóra cserélni a régit?

A legnagyobb veszély ami a sportmelltartókra leselkedik az az, hogy az elasztikusságuk mosás során folyamatosan megereszkedik.

A hozzáértők azt javasolják, hogy nagyjából 30-40 mosásonként váltsunk újra. Az viszont biztos, hogy a szárítógép és a gépi mosás nem tesz neki jót. Ha már – érthető módon – nincs kedvünk kézzel mosogatni, tegyük külön kis fehérneműs védőzsákba a mosás idejére.

Egyéb tudnivalók:

  • Kisebb méret esetén kompressziós melltartót javaslunk
  • Terhesség és szoptatás alatt különösen fontos az extra tartás
  • Ha elkezd dörzsölni a melltartó pántja, akkor lehet hogy érdemes megpróbálni szorítani / engedni a pántokon. Ez főleg akkor fordulhat elő, amikor kezd a melltartó „viseltes” lenni – amiatt hogy közvetlenül és folytonosan érintkezik az izzadt bőrrel.
  • Pont mint a futócipőknél, a melltartókat is „be kell törni”, így az új melltartótokat lehetőleg ne egy fontos versenyen avassátok fel.

Természetesen lehet „sima”, fehérnemű melltartót is viselni sportoláshoz, de anyaga, fazonja, kialakítása miatt egyértelműen bátorítanánk mindenkit egy valódi sportmelltartó beszerzésére – meghálálja a befektetés, higgyétek el!

Fotó: Balogh Kata Inspirationholic és Erdei Panni